חדשות התיירות: התגליות העתיקות בוילנא

קובי פינקלר No Comments on חדשות התיירות: התגליות העתיקות בוילנא

עידן חדש בעולם התעופה הווירטואלי, תגליות מרתקות במזרח אירופה, מפגש מרגש וזוג חקלאיים שעשה את הבלתי אפשרי ומלמד כי האהבה לארץ לא מסתיימת לעולם • חדשות התיירות עם קובי פינקלר הישארו איתנו

המקווה בוילנא
23:00
27.04.24
אתר קול חי No Comments on פרק ביצועים אחרון: אלו הקלידנים הטובים שיעלו לשלב הבא • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

מה התגלה בווילנה של פעם?
בשבועות האחרונים חשפה משלחת של ארכיאולוגים שניים ממקוואות המתחם. תגלית מרגשת: צוות של ארכיאולוגים ישראלים מרשות העתיקות, ליטאים ואמריקאים חשף בחודש האחרון את שרידיהם של שני מקוואות אשר שימשו את באי בית הכנסת הגדול בוילנה, היום בירת ליטא. בית כנסת זה, שהיה ליבה הפועם של קהילת וילנה במשך מאות שנים, נחרב כליל בשואה, ואולם עדויות לקיומם של חללים תת קרקעיים שהתגלו במקום במחקר שבוצע בשנה שעברה, הובילו לחפירה במקום ולחשיפת המקוואות כעת.

בית הכנסת הגדול של וילנה, היה הלב הפועם של התנועה היהודית הליטאית, והוא כלל את בנין מועצת הקהילה, 12 בתי כנסת ובתי מדרש, מקוואות, דוכני בשר כשר, את בית המדרש של הרב אליהו- הגאון מווילנה, ועוד. המתקנים שנמצאו מתוארכים לראשית המאה ה-20, ולהם קירות ורצפות מרוצפים, מדרגות המובילות אל הבריכה המקווה, ואוצר (בריכת עזר) המשמש לאיסוף מים עבור המקווה, כדי להפוך אותו כשר לטהרה. לדברי החוקרים, "תגליות אלה מוסיפות מימד חדש להבנת חיי היומיום של יהודי ווילנה, ובוודאי יספקו מוקד חדש להבנת המורשת התרבותית האבודה של הקהילה היהודית של וילנה".

וילנה

שלא יעבדו עליכם – אקספלורר
אתר התיירות הישראלי "אקספלורר" משיק בימים אלו מנוע חיפוש מלונות חדש, שיביא מהפיכה של שקיפות לעולם התעופה כשהוא חושף את כל הכוכביות הקטנות ומציג מראש מה כלול בטיסה. כעת, מתכוונים היזמים להביא את מהפיכת השקיפות לעולם המלונאות, ובתוך כך לשפר את המחיר, תנאי התשלום והשירות ללקוח. האתר, שהוקם כמיזם צרכני במימון עצמי על-ידי שני חברים לטיולים, הגיע בתוך כשנה מהשקת מנוע הטיסות לרבע מיליון גולשים בחודש עם מכירות בגובה מיליוני דולרים. כעת הוא מכוון אל המוצר המשלים של הטיסות, הלינה, עם כלים שמרחיבים את יכולת הבחירה של התייר הישראלי.

שמעתם פעם על קרם אפונענע? כן והוא כשר למהדרין
מסעדת הגורמה הכשרה במלון רויאל ביץ' תל-אביב נותנת דגש לחומרי הגלם העונתיים בימים אלו השיקו במסעדת West Side בניצוחם של השפים איתן מזרחי ועמרי כהן, המוקמת במלון רויאל ביץ' תל אביב, תפריט קיץ חדש, שנותן דגש לחומרי הגלם העונתיים, לצד המנות האהובות והמוכרות. השרות נפלא והשניים יחד עם כל הצוות עושים עבודה תיירותית נהדרת עם כל האורחים.

בתפריט החדש ניתן ליהנות ממגוון מנות ראשונות קרות, כגון: טרטר טונה אדומה וקונסומה אבטיח הכולל, קמפרי, בזיליקום, נענע, שברי מרנג מלוח, גבינת יוזו ואבטיח כבוש (65 שקלים), סלט עוף מזרח ומערב. בין המנות העיקריות ניתן למצוא; עוף בקראסט ווסאבי של פרגית צלויה, קרם אפונענע וכוסברה, קוביות קולורבי וקרם קוקוס, פילה לוקוס וחצילים קרם חציל לבן, בוקסות חציל, סלט עדשים חם וטחינה שחורה, סלמון במרינדה קרם בטטה לבנה, סלקים אפויים על מלח, שימג’י בגלייז טריאקי ופרח זוקיני בטמפורה ועוד.

טרטר טונה אדומה וקונסומה אבטיח_מסעדת ווסט סייד_יחצ

קוטפים קקטוס
שילה ויעקב גרובר החליטו להקדיש את חייהם לגידול של קקטוסים וסקולנטים. למרות הקוצים שבדרך, כיום הם מתפעלים בתלמי יוסף על גבול הרצועה, חווה ענקית של קקטוסים המשתרעת על שטח של 80 דונם ובה מעל 3,000 זנים של מיני צמחים, מתוכם כ-40 דונם של צמח ההודיה, הידוע בסגולותיו כתוסף תזונה לתחום ההרזיה. כיום הם מגדלים כארבעים דונם של גידול הודיה מזנים שונים, לצד עוד 3,000 מינים של אוסף צמחים נדירים למכירה פרטית – סה"כ 80 דונם.

חוות הקקטוסים מושב תלמי יוסף צמח ההודיה הסקולנטי



0 תגובות